maandag 12 mei 2014

Australie


Ondertussen ben ik bij Cassandra,  dit is in de botanische tuin in Ballarat, samen met haar mama. Ik werd er heel hartelijk ontvangen, het was alsof ik een deel van de familie was.


We wandelen ook nog eens rond het meer in Ballarat, je kan zien dat de zon al wat lager begint te zitten, het wordt ook al wat kouder.


Het is al winterjassenweer geworden.


Op zaterdag gaan we naar 'Sauvern Hill' een oud dorpje dat ze na gebouwd hebben. vroeger zochten ze er naar goud, en hier toonden ze hoe dat allmaal ik zijn werk ging.


Je kan het op deze foto niet zo goed zien, het was nogal donker, maar ze hadden net gesmolten goud in een vorm gegoten en nu moest het even afkoelen. De gele plek op de foto is dus gloeiendheet goud. (écht goud)


Het was wel goed gedaan, zelfs de sfeer was er.


Hier stonden we op een constructie di boven een mijnschacht gebouwd was.


Er liep ook een klein riviertje door het dorp, je kon er aan 'gold panning' doen, wat grind uit het riviertje in een schaal gieten en dan cirkelbewegingen maken met je kom scheef in het water, goud is heel zwaar, duss zakt het naar de bodem. Cassandra houd hier een heel klein stukje op haar duim. Ik had ook een stukje gevonden.


's Avond was er nog een feestje georganiseerd voor Cassanras verjaardag met suerveel lekkere hapjes en goed gezelschap.


De dag erna ga ik mee met Lynn (mama) naar Ballarat, ook wel een mooie stad, met nog redelijk wat oudere geebouwen, iets wat helemaal niet in Nieuw-Zeeland te vinden was.


Dit is een monument voor de grootste 'gold nuckle' die ze daar gevonden hadden.


Er was een soort van weekend naar Apollo bay georganiseerd en ik mocht mee. We waren alles samen met 13 en 8 verschillende nationaliteiten, (samen met heel wat uitwisselings studenten dus). 'Fish and chips' kon er ook niet aan ontbreken.


nog een mooi uitzichtje


Hier zie je nog eens heel de groep samen, een toffe bende.




Hier zie je wat ze de 12 apostels noemen, er zijn er wel maar 8 meer over, er zijn er al een paar ingestort, dit is wel een extreem toeristische plek.


Kangoeroes!


Een koala! (typische symbolen van Australië)


Even later doen we nog een wandeling in een stukje regenwoud, met 'kleine'  boompjes zoals je ziet.


Nog een laatste blik op de 'great ocean road' nog altijd een prachtig lanschap!


Terug in Ballarat moet ik mee naar de verjaardag van een goede vriendin van Cass, t was er wel gezellig.


Hier ben ik aan het rondwandelen in Melbourne, hier dus enkele feerbeelden.




Va het filmpje; dum ways to die, van wie het kent.


Victoria market, echt gigantisch!


Ze verkochten er zelfs Belgische chocolade.



op een avond ben ik dan met Meri en Cass naar de chinese buurt geweest, dumpings gaan eten.


 Melbourne ligt ook dicht bij de zee dus heb ik ook een tripje naar het strand gepland.


nog een wandeling door het bos.


Het voelt er meer aan als door een sprookjes bos, overal groeit er mo en vaarens en er vlogen zelfs een soort rode papegaaien rond.




op mijn laatste dag in Melbourne ga ik op de skytower, een hoog gebouw je kon er op het 88ste verdiep gaan staan.


's Avonds haasten we ons door de avondfilles naar het concert van Boy and Bear te gaan.


De laatste avond gaan we naar het concert van Boy and Bear, een goede afsluiter van mijn prachtige reis.



dan vertrek ik terug naar huis, eerst de shuttle bus naar de luchthaven. daar dan nog een heel eind wachten tussen inchecken, security,...


Dan eerst naar Dubai, je beseft niet echt hoe ver het is tot je het werkelijk ziet op zo'  n kaartje.


Een 'lekkere' vliegtuigmaaltijd. hmm


Vlucht nummer 2, Dubai - Londen


Eindelijk, de laatste vlucht van Londen naar Brussel.


Nog een selfi met al mij bagage en vol verhalen, terug op Belgische grond.


Met dank aan het toffe ontvangscomité!


Bijna dezelfde foto als toen ik vertrok alleen heel wat ervaringen rijker en de belgische winter overgeslaan en genoten van de Niuw- Zeelandse zon, dit was absoluut en avontuur om nooit nog te vergeten, een echt wauw gevoeld.

1 opmerking: